Jak wygląda przykładowa analiza potrzeb w firmie u klienta, który prosi mnie o przeprowadzenia szkolenia sprzedażowego. Zazwyczaj brak lub niska sprzedaż, jet skutkiem problemów, a nawet chorób, które zjadają ją od środka – te problemy są wynikiem albo polityki przedsiębiorstwa, propagowanej przez szefostwo albo braku siły przebicia szefostwa, by zmienić stosunki pomiędzy pracownikami/działami, które prowadzą do zepsucia atmosfery, zmniejszenia satysfakcji z pracy i w efekcie spadku wyników.

 

Poniżej przykład wdrożenia u klienta programu naprawczego.

Analiza problemów przedsiębiorstwa:

– w firmie panuje typowa atmosfera zmęczenia materiału, która występuje w organizacjach gdzie ludzie pracują po kilka lat na jednym stanowisku i nie ma stałego dopływu świeżej krwi

– pracownicy korzystają ze starych schematów działania, bo tak jest: wygodniej, szybciej, bezpieczniej

– w organizacji nie ma jasnej, klarownej wizji, wspólnego celu, który przyświecałby wszystkim działom i poszczególnym pracownikom

– firma ma dobrą koniunkturę, więc nie ma nastawienia na walkę na śmierć i życie o każdego klienta, bo przecież nic się nie stanie

– brakuje wam otwartego dialogu: niby możecie sobie mówić o wszystkim, ale stoicie na swoich stanowiskach i żadna strona nie zamierza oddać nawet centymetra pola

– brakuje klarownej strategii rozwoju, która byłaby znana wszystkim pracownikom i byłaby drogowskazem w codziennej pracy – chodzi o określenie wspólnego celu, nadrzędnego, który zawsze będzie ważniejszy od indywidualnych animozji czy problemów

– jest duże niezrozumienie pomiędzy poszczególnymi działami i każdy obarcza winą innych

 

Jakie są problemy wynikające z tych elementów:

– pracujecie na pół gwizdka

– wykonujecie podwójną robotę, bo możecie (nie)świadomie sabotować własne zadania pomiędzy działami

– przestajecie się ze sobą komunikować, bo „i tak nic to nie zmieni”, czyli zamykacie się w sobie i dusicie problemy, zamiast je rozwiązywać

– każdy ciągnie sznur w swoją stronę, przez co wasz pojazd nie porusza się ku określonemu celowi, tylko stoi w miejscu lub zbacza z trasy

– nie jesteście w stanie przeskoczyć pewnego pułapu wielkości firmy, bo nie przestrzegacie procedur i nie możecie skalować biznesu

– frustrujecie się na siebie, na innych, na firmę, co prowadzi do zmęczenia, a finalnie wypalenia, spadku jakości pracy i zwolnienia się

 

Co proponuję:

* wyznaczymy wspólny cel waszej organizacji

* wyjmiemy z Waszych głów, w kontrolowanych warunkach to, co wzajemnie od siebie jako działów oczekujecie i będziecie mieli okazję wczuć się w drugą stronę i dzięki temu lepiej zrozumieć ich pracę

* znajdziemy nowe rozwiązania, sposoby działania w typowych sytuacjach i poszukamy nowych schematów

* popracujemy nad waszą indywidualną motywacją do pracy, aby nie była zmienna, tylko stała i na wysokim poziomie

* otworzymy Wasze głowy na nowe wyzwania, doświadczenia, sposoby działania

* popracujemy nad ograniczającymi przekonaniami, które trzymają was w miejscu, niczym betonowe buty

* wyznaczymy indywidualne cele, spójne z celami firmy, dzięki czemu będziecie mieli podwójną motywację do działania

Jak to zrobię?

(tu jest materiał merytoryczny, który otrzymają pracownicy firmy)

 

Jeśli chcesz abym pomógł Twojej firmie i przeprowadził ewolucję zespołu sprzedażowego, to wykonaj te 3 kroki:

  • odezwij się do mnie: karol.fron@smc24.pl, 731555524 i poproś o kontakt. Ja zadzwonię do Ciebie i dopytam czego dokładnie Ci potrzeba, jaki masz problem
  • przygotuję dla Ciebie uszyte na miarę rozwiązanie (jeśli będzie taka potrzeba, wcześniej przyjadę do Ciebie do firmy i zdiagnozuję potrzeby, poprzez indywidualne rozmowy z pracownikami)
  • przeprowadzę szkolenie w Twojej organizacji
  • Ty zaobserwujesz wzrost wyników

Pracowałem z takimi firmami jak: Trans, Transbrokers, MW Format, Tivron, Nowa Trybuna Opolska, BHZ Reklama, Agrosup, WIWN, Goonline, Akademia Czystości, Folporter i inne.

Odezwij się to nic nie kosztuje, a pomogę uzdrowić Twoją firmę.

Karol „Froniu” Froń


Karol Froń
Karol Froń

Przedsiębiorca, mówca, trener i coach sprzedaży i zarządzania. Od 2007 r. związany z branżą telekomunikacyjną, wykonał ponad 30 000 rozmów z klientami, a do dziś aktywnie sprzedaje przez telefon m.in swoje szkolenia i produkty. Jego mottem jest „Do odważnych świat należy” i tego uczy na swoich szkoleniach, webinarach, a także licznych występach na konferencjach w roli prelegenta.

Leave a Reply

Your email address will not be published.