Jak wygląda przykładowa analiza potrzeb w firmie u klienta, który prosi mnie o przeprowadzenia szkolenia sprzedażowego. Zazwyczaj brak lub niska sprzedaż, jet skutkiem problemów, a nawet chorób, które zjadają ją od środka – te problemy są wynikiem albo polityki przedsiębiorstwa, propagowanej przez szefostwo albo braku siły przebicia szefostwa, by zmienić stosunki pomiędzy pracownikami/działami, które prowadzą do zepsucia atmosfery, zmniejszenia satysfakcji z pracy i w efekcie spadku wyników.
Poniżej przykład wdrożenia u klienta programu naprawczego.
Analiza problemów przedsiębiorstwa:
– w firmie panuje typowa atmosfera zmęczenia materiału, która występuje w organizacjach gdzie ludzie pracują po kilka lat na jednym stanowisku i nie ma stałego dopływu świeżej krwi
– pracownicy korzystają ze starych schematów działania, bo tak jest: wygodniej, szybciej, bezpieczniej
– w organizacji nie ma jasnej, klarownej wizji, wspólnego celu, który przyświecałby wszystkim działom i poszczególnym pracownikom
– firma ma dobrą koniunkturę, więc nie ma nastawienia na walkę na śmierć i życie o każdego klienta, bo przecież nic się nie stanie
– brakuje wam otwartego dialogu: niby możecie sobie mówić o wszystkim, ale stoicie na swoich stanowiskach i żadna strona nie zamierza oddać nawet centymetra pola
– brakuje klarownej strategii rozwoju, która byłaby znana wszystkim pracownikom i byłaby drogowskazem w codziennej pracy – chodzi o określenie wspólnego celu, nadrzędnego, który zawsze będzie ważniejszy od indywidualnych animozji czy problemów
– jest duże niezrozumienie pomiędzy poszczególnymi działami i każdy obarcza winą innych
Jakie są problemy wynikające z tych elementów:
– pracujecie na pół gwizdka
– wykonujecie podwójną robotę, bo możecie (nie)świadomie sabotować własne zadania pomiędzy działami
– przestajecie się ze sobą komunikować, bo „i tak nic to nie zmieni”, czyli zamykacie się w sobie i dusicie problemy, zamiast je rozwiązywać
– każdy ciągnie sznur w swoją stronę, przez co wasz pojazd nie porusza się ku określonemu celowi, tylko stoi w miejscu lub zbacza z trasy
– nie jesteście w stanie przeskoczyć pewnego pułapu wielkości firmy, bo nie przestrzegacie procedur i nie możecie skalować biznesu
– frustrujecie się na siebie, na innych, na firmę, co prowadzi do zmęczenia, a finalnie wypalenia, spadku jakości pracy i zwolnienia się
Co proponuję:
* wyznaczymy wspólny cel waszej organizacji
* wyjmiemy z Waszych głów, w kontrolowanych warunkach to, co wzajemnie od siebie jako działów oczekujecie i będziecie mieli okazję wczuć się w drugą stronę i dzięki temu lepiej zrozumieć ich pracę
* znajdziemy nowe rozwiązania, sposoby działania w typowych sytuacjach i poszukamy nowych schematów
* popracujemy nad waszą indywidualną motywacją do pracy, aby nie była zmienna, tylko stała i na wysokim poziomie
* otworzymy Wasze głowy na nowe wyzwania, doświadczenia, sposoby działania
* popracujemy nad ograniczającymi przekonaniami, które trzymają was w miejscu, niczym betonowe buty
* wyznaczymy indywidualne cele, spójne z celami firmy, dzięki czemu będziecie mieli podwójną motywację do działania
Jak to zrobię?
(tu jest materiał merytoryczny, który otrzymają pracownicy firmy)
Jeśli chcesz abym pomógł Twojej firmie i przeprowadził ewolucję zespołu sprzedażowego, to wykonaj te 3 kroki:
- odezwij się do mnie: karol.fron@smc24.pl, 731555524 i poproś o kontakt. Ja zadzwonię do Ciebie i dopytam czego dokładnie Ci potrzeba, jaki masz problem
- przygotuję dla Ciebie uszyte na miarę rozwiązanie (jeśli będzie taka potrzeba, wcześniej przyjadę do Ciebie do firmy i zdiagnozuję potrzeby, poprzez indywidualne rozmowy z pracownikami)
- przeprowadzę szkolenie w Twojej organizacji
- Ty zaobserwujesz wzrost wyników
Pracowałem z takimi firmami jak: Trans, Transbrokers, MW Format, Tivron, Nowa Trybuna Opolska, BHZ Reklama, Agrosup, WIWN, Goonline, Akademia Czystości, Folporter i inne.
Odezwij się to nic nie kosztuje, a pomogę uzdrowić Twoją firmę.
Karol „Froniu” Froń